קידום בגוגל ובפייסבוק - איך זה עובד?

לקוחות שמגיעים מפה לאוזן – זה מעולה. 
אבל כבעלי עסקים – אתם ודאי יודעים שזה לא מספיק.

כדי למלא יומן, כדי למכור יותר, כדי לעשות יותר כסף – אתם צריכים להגיע ליותר לקוחות.
וכדי להגיע ליותר לקוחות – יש כמה אופציות:

  1. כמו שהזכרתי קודם – פה לאוזן – שאלו באמת הלקוחות הכי טובים כי הם כבר יודעים מי אתם, מה הייחודיות שלכם והם באים אליכם "מבושלים".
  2. קידום אורגני בגוגל: מה זה אומר?
    לדוגמא: אם האתר שלכם מדורג גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל עבור ביטוי כלשהו, נניח:עבור הביטוי "עורך דין בנתניה" תופיעו בדף הראשון של גוגל.
  3. קידום אורגני ברשתות החברתיות (פייסבוק\אינסטגרם): 
    לדוגמא, נניח ואתם עוסקים בצילום ומפרסמים תמונות שלכם בחשבון הפייסבוק\אינסטגרם הפרטי שלכם כך שהחברים שלכם רואים את זה וברגע שיצטרכו את השירות שלכם הם יפנו אליכם.
  4. קידום ממומן בגוגל\פייסבוק: 
    כדי להגיע ללקוחות חדשים, עליכם לפרסם במערכות הפרסום של גוגל או פייסבוק. 

מה ההבדל בקידום בגוגל לבין קידום בפייסבוק?

ההבדל בין פייסבוק לבין גוגל הוא פשוט.
בגוגל אנשים "מחפשים אתכם" ובפייסבוק אתם מציעים ללקוחות את השירות שלכם מבלי שהם בכלל חיפשו אתכם.

קידום בגוגל

קידום בגוגל – איך מתחילים לעבוד ביחד ומה התהליך?

טוב, אז החלטנו שאנחנו יוצאים לדרך, מאיפה מתחילים?
  • בשלב הראשון -"תחקור העסק שלכם" –  אצטרך לשמוע על העסק שלכם.
    מה אתם עושים? אילו שירותים אתם נותנים בעסק? איך אתם חושבים שאנשים מחפשים אתכם?
    לדוגמא: נניח ואתם עוסקים בשיפוצים, לדעתכם יחפשו אתכם כך: שיפוץ חדר אמבטיה, שיפוץ כללי לבית.
  • השלב השני: בניית דף נחיתה.
    דף נחיתה הוא דף אינטרנט שאליו יגיעו הלקוחות שלכם
    על הדף להכיל את כל המידע הנחוץ ללקוח – מי אתם, במה אתם עוסקים, מה היתרונות שלכם, חוות דעת של לקוחות, טופס יצירת קשר, כפתור חיוג ועוד.
  • השלב השלישי נקרא "חקר מילות מפתח".
    מה זה חקר מילות מפתח?
    זוכרים שכתבתם לי שאנשים יכולים לחפש אתכם בביטוי "שיפוץ חדר אמבטיה?"
    אז אנשים שונים – מחפשים באופן שונה.
    לדוגמא: קבלן לשיפוץ אמבטיה, שיפוצניק לחדר אמבטיה, תיקון חדר אמבטיה ועוד.
    לאחר שאני אוסף את כל המידע הזה ויש לי את מילות המפתח הרלוונטיות – ניתן להמשיך לשלב הבא.
  • השלב הרביעי הוא הקמת קמפיין בגוגל שכולל קבוצת מודעות שונה עבור הביטויים שבחרנו לקדם.
    התהליך כולל הזנת מילות מפתח לכל קבוצת מודעות, הזנת מילות מפתח שליליות (למשל: שהמודעה לא תוצג עבור ביטוי כמו "קבלן בזול")
    כתיבת מודעות שונות ועוד.
  • שלב חמישי – חיבור דף הנחיתה שלכם למערכת גוגל ומדידת ההמרות.
    מה זה המרות? כדי לא לסבך אתכם יותר מדי – המרה=ליד\מכירה וכו'.
    לדוגמא: חיוג של לקוח אליכם, השארת פניה באתר, מכירה של מוצר בחנות וכו'.
  • ולבסוף – הגדרת תקציב יומי ו… יוצאים לדרך!

ניהול הקמפיין שלי כולל מעקב אחרי ביטויים שבהם אנשים מחפשים אתכם, הוספת ביטויים חדשים, אופטימיזציה של הקמפיין לצורך ביצועים טובים יותר ועוד.

קידום בפייסבוק

כמו שהזכרתי קודם, קידום בפייסבוק שונה מקידום בגוגל.
אם בגוגל הלקוחות חיפשו אותנו, עכשיו אנחנו נחפש אותם.

כאשר אנחנו מקדמים בפייסבוק – יש לנו כל מיני סוגי פרסום.
לדוגמא: מודעת לידים – שהיא מודעה שבלחיצה עליה הגולש יכול להשאיר לנו את פרטיו בקלות רבה.
דוגמא נוספת: מודעות מעורבות – כדי לגרום ללקוח להגיב וליצור אינטראקציה עם הפוסט שלנו.

מעבר לזה, נוכל לפרסם לקהלים חדשים או לקהלים חוזרים (רימרקטינג).
מה הכוונה?
מכירים את זה שאתם גולשים באתר כלשהו ומיד לאחר מכן כשאתם נכנסים לפייסבוק אתם רואים פרסום של אותו העסק?
זה לא במקרה.
כאשר אתם נכנסים לאתר – אפשר "לסמן" אתכם ואז להציג לכם מודעות של אותו עסק.
זה נקרא קמפיין רימרקטינג.

האתגר בפרסום בפייסבוק הוא ליצור מודעה שתמשוך את העין, תעניין את הגולש ותגרום לו להשאיר פרטים כדי ליצור אתכם קשר.
דבר נוסף – הוא לדעת להציג את המודעה לקהל הרלוונטי.
כמו שלא נציג לילד בן 20 קמפיין שיפוץ לחדר אמבטיה נכון?

צור קשר להתייעצות חינם:

רוצים להתייעץ איתי?

היי, אשמח לשוחח אתכם, לשמוע על העסק שלכם ועל הצרכים שלכם, לייעץ ולתת פרטים ונוספים והצעת מחיר.